Wednesday, May 22, 2013

LANDSKAP UNTUK HALAMAN RUMAH JIRAN

Hari ini , saya memulakan projek untuk pengindahan jalan di sebelah rumah jiran pula. Alhamdulillah sedang bercangkul rumput dan menarah tanah sambil menggembur batu-batu , datang Pak Hassan yang sangat dihormati di Jalan Melor ini dan menegur..."Rajin Abang hari ini, orang sebelah ini( jiran saya) dah pindah ke? , saya jawab baik-baik kat Pak Hasan ; "Bukan pindah, tapi dah pergi kerja."Saja nak ikut contoh Pak Hassan, hias semua kawasan terbiar depan rumah jiran". Pasal-pasal saya masuk kerja pukul sepuluh. Antara kerja asas yang saya lakukan ialah: 1) Ukur lokasi sekangkang kera itu 2) Tarah dan ratakan tanah 3) Gemburkan tanah 4) Tanam Caletta 5)Tanam pokok keladi hiasan 6) Siram.. Hah lepas ni tunggu saya upload mor pic

No comments: